And so it all begins... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu And so it all begins... - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

And so it all begins...

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 Juli 2010 | Mexico, Guadalajara

Hoi! :D
Even een snel berichtje uit: Guadalajara!!! We zijn er eindelijk. Vanochtend om half 8 aangekomen in “mijn” stad, waar ik de komende 6 maanden zal zijn. De eerste indrukken waren niet erg positief, het busstation waar we aankwamen lag in een nogal vervallen w ijk met lelijke gebouwen en vreemde groepen “hangouderen”. Eenmaal aangekomen in het Hostel was het al wat beter, de mensen hier zijn erg behulpzaam (en spreken zelfs een paar woorden engels!) Omdat onze kamer nog niet schoongemaakt was mochten Eva en ik in een andere kamer wachten (slapen ;) ), want ze snapten hier ook wel dat we na een 9 uur durende busrit niet op de bank in de woonkamer wilden zitten. Om 12 uur werden we wakker en was onze kamer klaar. Eva blijft tot zondag, en daarna heb ik de kamer nog voor 5 nachten, zodat ik hier in mijn introductieweek ook nog zit.
Toen we helemaal geïnstalleerd waren in onze kamer hebben we op een terrasje gezeten voor de lunch en hebben we het centrum een beetje verkend. Dit was duidelijk het betere gedeelte van de stad, want de gebouwen hier zijn echt heel erg mooi! (zie foto’s)
Ook nog (een klein beetje) gewinkeld, een mobiele telefoon met simkaart gekocht, zodat ik straks contact kan houden met al mijn nieuwe mexicaanse vrienden ;) Hij moet nog wel geactiveerd worden, maar mijn nummer voor mexico is: 0052 33 31 72 76 89. (maar jullie kunnen ook nog gewoon op mijn Nederlandse nummer smsen, dat kost mij niets, jullie niet meer dan een normaal smsje, en blijf ik ook een beetje op de hoogte van het Nederlandse leven!)
EN: er is een nieuwe aanwinst voor de collectie Allstars! Ik kon de verleiding niet weerstaan, echte converse voor 23 euro kan niemand toch laten staan? ;)
Nu zitten we Grey’s anatomy te kijken in het spaans. Ook heb ik mijn nieuwe memoryspel voor me liggen, met plaatjes van de meest simpele dingen, waar je dan het woord bij moet zoeken. Over een week is mijn basis-kennis dus weer een beetje uitgebreid!
Nu ik wat meer van de stad heb gezien, is mijn indruk ervan best positief. De salsa-muziek klinkt hier nu over straat, de mensen zijn heel vriendelijk en het weer is goed! Ik denk dat ik me hier wel thuis ga voelen!
Besos!

  • 28 Juli 2010 - 05:11

    Monique:

    Aaaaah goede dingen :)
    Wie is Eva en hoe ken je haar? Zit me de hele tijd al af te vragen hoe jij toch aan die uitgebreide kennissenkring in Mexico bent gekomen!

    xxx geniet van je laatste vrije daagjes!

  • 28 Juli 2010 - 07:28

    Eva:

    Hee Suus,

    Haha kon je het weer niet laten een paar allstars te kopen. Naja je hebt er natuurlijk niet heel veel bij je dus dan mag het:P
    Verder klinkt het goed, ben benieuwd naar je verdere verhalen..
    xx

    p.s Heb (eindelijk) een ticket geboekt, alleen heenreis:P

  • 28 Juli 2010 - 07:40

    Cees:

    hoi suus, mooie plek in de stad,was het water lekker (fontein), geniet er van, ik ben wel jaloers hoor!Have fun amiga!!

  • 28 Juli 2010 - 12:47

    Annebeth:

    Haaai suus!
    Wat fijn om te lezen dat het toch wel een een stad is waar je je waarschijnlijk thuis gaat voelen! Ik schrok even in het begin van dit bericht ;) Ben benieuwd naar je nieuwe allstars. Echt hilarisch trouwens die memorie, haha!

    Leuk om al je verhalen te lezen en we houden je op de hoogte van de philia-avonturen in groningen en omstreken!

    Heel veel liefs! xxxx

  • 28 Juli 2010 - 17:26

    Carla:

    Hoi meis, eindelijk op je eigen stekje. Goede berichtenallemaal, geweldig om te lezen. En heb je nu alweeeeeer nieuwe All Stars? Nr 26 oid. Het zijn wel mooie hoor. Geniet van alles!!!
    Ik denk aan je.
    Kus mam

  • 29 Juli 2010 - 07:35

    Leonie:

    Suuuusie!

    Wat een leuk verhaaltje! Ben nu al weer benieuwd naar de volgende!

    Have fun!

  • 29 Juli 2010 - 11:30

    Tamar:

    Hee lieve Suus!

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! En waarschijnlijk wordt het alleen nog maar leuker:)Ik volg je op de voet!

    Heel veel plezier nog in Mexico guapa!! xx

    ps: dat zijn toch die all stars die je me in Kroatie ook al aanwees? Nice!

  • 02 Augustus 2010 - 15:08

    Thamara:

    Suus!

    Dat jij je collectie hebt uitgebreid, is denk ik een teken dat het goed met je gaat! Anders moesten we ons natuurlijk al grote zorgen gaan maken;).
    Heel veel plezier, ik dacht onder het billenwassen aan je, dat jij alweer aan de studie bent:D.
    XX

  • 03 Augustus 2010 - 17:35

    Roy:

    hee meid,

    zozo dat is al een heel reis verslag. en sorry dat ik zo laat regageer maar heb het heel druk gehad en met suc6 want ik ben op voor hand aan genomen echt supper maar ff een vraag hoe veel Allstars paar komen er nog want dan ik denk dat ze maar op moeten ruimen thuis voor nog meer schoenen :D :) nou ik hou je op de hoogte van want hier en het kille nl gebeurt. P.S Bedankt voor het mailtje met deze link :p -x-jes mij en denise

  • 04 Augustus 2010 - 10:33

    Merel:

    Eindelijk een reactie van mij...goed te lezen dat je je draai kan vinden..(allstars kopen..) ach die had je waarschijnlijk nog niet...
    Geniet en veel plezier!!
    kus van ons allemaal

  • 06 Augustus 2010 - 08:54

    Eva:

    ps.
    Ik wil graag fotos van je schattige huisje!!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mexico!!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

Surfin' USA

05 Januari 2011

Counting down the days.. (AGAIN)

09 December 2010

Belize

02 December 2010

Let the travel begin..

23 November 2010

Counting down the days..
Susanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 124961

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 22 Augustus 2016

We gaan naar Ghana!

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Next stop; Nairobi

18 Augustus 2014 - 02 September 2014

India

11 April 2013 - 09 Juli 2013

Time for Tanzania!

27 April 2012 - 08 Juli 2012

Research in the South-East

21 Juli 2010 - 27 Januari 2011

Mexico!!

Landen bezocht: