Belize - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Belize

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

09 December 2010 | Mexico, Guadalajara

Hoi Allemaal!

Even een berichtje om te laten weten dat ik nog leef! ;) Inmiddels ben ik weer in Mexico, na een trip naar belize, wat echt fantastisch was.
De reis begon in guadalajara op vrijdag, met Faye en Mercedes. Faye zou naar engeland vliegen en met al onze bagage in één taxi gepropt pasten we er zelf nog maar net bij.
Na een korte vlucht naar Cancun zijn we met de bus direct naar playa del carmen gereden en hebben we een hostel gezocht om de nacht door te brengen. Lucile zou een dag later uit guadalajara komen en daarna zouden we gelijk doorreizen naar Tulum en Belize. Ook al hadden we geen vaste plannen, we hadden niet verwacht dat we het hier zo naar onze zin zouden hebben. Alle studenten zijn klaar met het semester en zijn hier allemaal voor vakantie. Na 4 dagen in ´playa´ zijn we toch maar op de bus gestapt.
Tulum heeft de mooiste maya ruines hier in de buurt en het gebied ligt aan de oceaan. Na een cultureel dagje konden we dus een verfrissende duik nemen, waar eens de maya´s rondwandelden.
De dag erna hebben we de bus genomen naar Chetumal (op de grens van mexico) en vanaf daar naar Belize. Onze bestemming was een klein backpackers-eiland Caye Caulker.
De bootreis (na een heel gedoe bij de douane) was geweldig, met de zon en de vakantiestemming.
Aangekomen op het eiland leek het alsof we in de Malibu-reclames waren beland. Met het motto ´Go slow´ en alle rasta-vibes hebben we ons 4 dagen vermaakt met de lokale bevolking.
De eiland-vibes hebben ons zeker goed gedaan en we zijn weer helemaal relaxed. We hebben een snorkel-tour gedaan en gesnorkeld met haaien, roggen, schildpadden en zeepaardjes. Super om te doen. Het koraal is geweldig in Belize en het is daarom ook een poulaire bestemming.
De dag erna hebben we fietsen gehuurd en hebben we het hele eiland rondgefietst. De laatste avond wa wel het hoogtepunt, alle locals verzameld voor onze goodbye-barbeque omdat we na 3 dagen toch wel bijna eilandbewoners wadren. ALs we langs kwamen fietsen kwamen ze allemaal even hoi zeggen en de stemming op het eiland is onzettend happy.

Nu zijn we weer in Playa del Carmen, morgen vliegt Mercedes naar Cuba en ga ik met Lucile naar Isla Mujeres, een eiland voor de kust van Cancun. Donderdag vlieg ik weer terug naar huis en dan is zaterdag de diploma-uitreiking op de universiteit voor mijn Mexicaanse vrienden.
Tot die tijd zal ik nog even aan mijn bruine kleurtje werken! ;)

Xxx

• 12 December 2010 - 19:47

Eva :

Omg suus klinkt allemaal zo geweldig! Vooral snorkeltour:) Heel veel plezier en keep us posted! Zie je op je diner!! xxx

• 12 December 2010 - 20:27

Carla:

Suus, het klinkt allemaal weer heerlijk. Ik wou dat ik mee was. Nu ben je zeker net als ik verslaafd aan snorkelen. Nog veel plezier daar. Tot gauw.
    Liefs mam

• 12 December 2010 - 22:06

Merel:

In 1 woord kan ik alleen maar schrijven..WAUW!..zo te horen heb je wel heel veel ook weer te vertellen als je weer echt terug thuis bent..hoewel voor jouw je thuis volgens mij op vele plekken kan zijn...
    Het klinkt allemaal super wat je mee maakt..hopelijk valt Nederland dan straks niet tegen als je weer terug komt...
    Geniet nog even van je laatste dagen daar en voor je het weet ben je weer terug,,,tot dan!

kus Merel

• 18 December 2010 - 16:01

Jan Huisman:

hai suis ,
    hoe is het met je ik denk wel goed als ik alle uitspattingen zo bekijk. we missen je wel ik hoop je gauw weer terug te zien.

leer je er ook nog wat of is het alleen feesten.

groet en een zoen

van ons Jan en Tineke Huisman

• 21 December 2010 - 11:32

Elke:

Hee lieverd, je vermaakt je weer goed zo te horen!! Ben benieuwd of je je post hebt ontvangen ;) nog 37 daagjes, jeej!! xxx

• 24 December 2010 - 14:41

Arend Van Der Wal:

Hallo Suus.

Mooie verhalen krijgen we steeds te horen. Hier is het iets minder warm (rond de 0) en we komen allemaal in de kerstsfeer. Wij willen je ook mooie dagen toewensen en een goed en gelukkig 2011. Veel liefs arend en jenny van der Wal