Mexico-City en Cuernavaca - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Mexico-City en Cuernavaca - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Mexico-City en Cuernavaca

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 Juli 2010 | Mexico, Mexico-stad

Nou, daar zijn we weer.
Die eerste cervezas zijn er niet van gekomen die avond van mijn vorige blog. Na mijn slaapje hebben we nog hotdogs gemaakt en toen richting de stad. We zijn naar een club geweest, REINA (koningin) en hier in Mexico is het niet gewoon dat je in een club losse drankjes haalt. Je krijgt een tafel toegewezen als je binnenkomt en daar staat de hele avond een butler bij. Je bestelt dan per fles (Wodka, Bacardi), en je kan daar dan bij kiezen waar je dat mee wilt mixen. Zelf inschenken is ook niet de bedoeling. ;) Al met al was het een mooie avond, al voelde ik me een beetje apart in mijn spijkerbroek en allstars, meisjes lopen hier allemaal op hakken in korte jurkjes!
De dag erna zijn we nog naar het centrum van mexico-stad gegaan, waar we naar een cathedraal zijn geweest en naar het paleis van de president. Daar zijn we met onze taxi nog geraakt door een bus, het verkeer in Mexico-stad is echt LOCO! De taxichauffeur kon er helaas niet zo hard om lachen als wij. Ook de bus is hier een prima vervoersmiddel, dat kost ongeveer 30 cent en dan kan je door de hele stad! Ze hebben in de bus gescheiden plaatsen, de voorkant van de bus is voor vrouwen, gehandicapten en ouderen, de mannen zitten achterin! Na het afscheid van Mariana en haar ouders zijn we naar Cuernavaca gegaan, dit ligt een uurtje ten zuiden van Mexico-stad. Hier hebben we bij vrienden van Mieke uit Tampico gelogeerd, in een enorm huis in een privé-buurt (met hekken en beveiliging) Ook hier hadden ze een butler, (wat ze hier Muchacha noemen), een man en een vrouw, die onze koffers naar de kamer brachten, eten maakten, schoonmaakten en de tafel afruimden. Hier is dat voor de rijkere bevolking heel normaal, maar ik voelde me er eigenlijk wel wat vreemd bij. We zijn gister in cuernavaca naar het paleis van Córtez geweest, een museum in het centrum, met Eduardo, Chui en Arturo. Daarna was het tijd voor wat tijd in het zwembad! Omdat er andere gasten kwamen logeren in het huis waar we sliepen zijn we verhuisd naar duitse vrienden van Mieke, die ook in Groningen studeren en hier een half jaar zitten. Ook dit huis heeft een zwembad, maar hier moeten we zelf koken! ;) Gisteravond zijn we ook uit geweest, met die Mexicanen en die duitsers en ook dit was zo’n luxe club. Na een lange nacht hebben we net ontbijt gehaald met de taxi (want dat kost hier echt niets). Vanavond gaan we even souvenir-shoppen en daarna naar de film.
Mieke gaat morgen al terug naar Tampico, maar ik blijf hier nog een nachtje en ga dan dinsdag met Eva naar Guadalajara. Ik heb dan nog een weekje vrij, maar moet wel mijn visum registreren. Daarna ga ik met Eva de tequila-tour doen in het plaatsje Tequila en gaat zij door naar Puerto Vallarta.
Ik houd jullie op de hoogte!
Liefs, Suus
PS: de eerste foto staan online! http://picasaweb.google.com/114252159620500758378/Mexicoooo#

• 25 Juli 2010 - 22:58

Christine Karreman:

Suuss:) Donders, klinkt goed hoor!
    Uitgaan klinkt bekend, net als in Maleisie! Luxe shit hea? Haha:)
    Lopen ze daar ook in galakleding en trouwjurken enzo haha?
    Hee lieverd ik denk aan je!
    DIkke kussen

• 26 Juli 2010 - 08:03

Judith :

Hee chick!
    Leuk je verhaaltjes te lezen :) Wat maak je al veel mee in zo'n korte tijd!
    Geniet er van

xx

• 26 Juli 2010 - 08:21

Eva:

spannnendd suuus...:) Echt zo superleuk om te horen dat je het nu al zo naar je zin hebt! Veel plezier!

kusje

• 26 Juli 2010 - 08:27

Sven:

How nice:) Butlers bij het uitgaan???:P haha apart.

Maar wel heel gaaf dat je zo geniet, en dat je al op zoveel plaatsen geweest bent. Echt wel nice.

dikke kus

• 26 Juli 2010 - 09:18

Sim:

Suus klinkt super, maaruuh heb je al een tequila gedronken??? haha

• 26 Juli 2010 - 14:22

Monique:

Jemig Suus, wat doe jij extreem veel in een korte tijd! Waar ken je al die mensen van is dat nog van dat debating ding in US?
    Have fun!
    Xx

• 26 Juli 2010 - 23:21

Marieke Wijnbergen:

Hey Suus!

Klinkt allemaal echt super leuk! Leuk om je verhalen te lezen enzo! Heel veel plezier!!

Liefs,

• 27 Juli 2010 - 17:23

Carla:

Hoi Suus,
    Leuk verslag van de 1e dagen. Zo te horen heb je al veel mensen leren kennen en ben je daar nog drukker dan hier.
    Wen maar niet teveel aan al die butlers, straks moet je alles weer zelf doen.
    Dikke knuf, mam

• 17 Augustus 2010 - 14:02

Maike:

Vet leuke fotos en berichtjes. Suus ik wens je een geweldige tijd. Heel veel liefs xxx
    Maike