Let the travel begin.. - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Let the travel begin.. - Reisverslag uit Guadalajara, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Let the travel begin..

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 December 2010 | Mexico, Guadalajara

Hola a todos!

EIN-DE-LIJK is het zover; Ik ben klaar met school! Twee maanden lang geen aanwezigheidsplicht meer, geen tentamens, verslagen en alleen maar genieten! Gistermiddag mijn laatste verslag ingeleverd en nu is het alleen nog maar wachten op de uitslag! :)

Terwijl ik al jullie foto’s zit te bekijken van de sneeuw in Nederland is het hier (na 2 koude weken) weer helemaal terug op het oude niveau: 25 graden! ’s Nachts is het wel wat kouder, maar ik kan nou niet zeggen dat het voor mijn gevoel alweer december is! Ze zijn hier al helemaal in de kerstsfeer wat voor mij helemaal niet past bij dit weer. Natuurlijk hebben jullie eerst nog Sinterklaas en jawel: mijn chocoladeletter, die papa en mama hebben meegenomen, ligt hier op me te wachten tot 5 december. Over twee maanden bevind ik me alweer in het mooie Groningen, al zou ik willen dat er geen eind aan dit avontuur kwam! :)

Dinsdagavond heb ik mijn eerste Lucha Libre festijn (letterlijk vertaald: vrij vechten) meegemaakt. Het is hier écht volksvermaak en het is elke dinsdag en zondag. Omdat het voor de meesten de laatste week Guadalajara is, moesten we dit natuurlijk nog samen meemaken! Met een groep van ongeveer 20 man hebben we kaartjes gekocht voor de Pobre- sectie (voor de lagere klasse) Je staat dan achter een hek naar de wedstrijd te kijken.

Omdat we geen foto’s mochten maken heb ik een filmpje gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=WaTJFNImJ54

Hier kan je het toneelspel zien met salto’s en koprollen tussendoor. Het vechten zelf vond ik niet heel interessant, maar de interactie met het publiek is vooral erg leuk en alles wordt enorm opgeblazen, en de sporters (met hun vreemde outfits en maskers) worden als formule-1 rijders aangekondigd door vrouwen in bikini’s. Zelfs de kleinste kinderen hebben hun favoriet en die wordt dat ook goed aangemoedigd. Bij onze sectie was het Maximo, de man met de roze hanekam, die enorm veel aandacht kreeg.

De eerste helft van de avond hebben we ook echt naar de wedstrijd gekeken, wat voor driekwart toneelspel was, maar de tweede helft kwamen de corona’s tevoorschijn. Toen zagen we pas de echte bedoeling, mensen staan er met z’n allen te feesten en het is een strijd tussen de rijke en de arme Mexicanen, die van alles tegen elkaar schreeuwen en elkaar belachelijk proberen te maken. Met minimaal 6 blonde meiden hadden we heel wat bekijks daar en we hebben ons prima vermaakt! Daarna zijn we nog naar Barazzito geweest voor de verjaardag van een vriend en daarna tijd om te slapen!

Gisteren was namelijk mijn afscheidsfeest, wat we georganiseerd hadden op het dakterras van een bar. (ook gelijk “mijn” eerste (en laatste) zelf georganiseerde Guadalajara feest.) Vrienden kwamen optreden als DJ’s en bijna alle internationale studenten die nog over waren zijn even langs geweest. Het was een geweldig feest, en dansend onder de sterren hebben we vele herinneringen opgehaald! Vandaag al tijd voor de eerste mensen om te vertrekken, en dus begint het afscheid. Gelukkig komen veel mensen “uit de buurt”, Zwitserland, Frankrijk en Engeland, dus kunnen we onze reünie wel vast gaan plannen.

En, Morgen, tadadadaaaaaaa: :D ....

...vertrek ik met Mercedes en Lucille naar Cancun. We gaan met Faye naar het vliegveld, die morgen terugvliegt naar Engeland en we vliegen om 3 uur. Als we aankomen in Cancun gaan we gelijk door naar Playa del Carmen, waar de sfeer in december geweldig schijnt te zijn omdat iedereen net klaar is met het semester. Studenten vanuit het hele land verzamelen daar, dus dit weekend zal ik daar doorbrengen. Daarna gaan we langs de kust door naar Tulum, wat in de lonely planet beschreven staat als “a spectacular coastline, with sugar sands, jade-green water and bright sun”. Dat komt dus wel goed daar! Ook hebben ze hier veel Maya ruïnes waar ik graag naartoe wil, én ga ik voor het eerst in mijn leven snorkelen bij een koraalrif.

Vanaf daar gaan we door naar Belize (jaja, het volgende land op mijn lijstje) en daar zullen we vanaf Belize city met een ferry naar een eiland varen, caye caulkner, waar een hele “go slow” mentaliteit heerst. Er zijn geen auto’s op dit eiland, alle vervoer is lopend, met de fiets of in golfkarretjes. Die kan je daar ook huren, dus dat wordt een heel avontuur. Op het eiland gaan we dus heerlijk uitrusten aan het strand en dan zien we daarna wel weer verder.

Mijn vlucht terug vanaf Cancun is de 16e, zodat ik de 17e al mijn spullen kan wassen. De 18e is het namelijk de diploma-uitreiking hier van al mijn geslaagde mexicaanse vrienden en ze hebben me uitgenodigd om dit ook een keer mee te maken. Daarna, rond de 20e ga ik met Sarah mee naar Mazatlán, waar ik de kerst met haar doorbreng en waarschijnlijk oud en nieuw met Kimberly op het strand vier.

Voorlopig dus even geen Guadalajara voor mij en vanavond is het dus tijd voor het échte afscheid van Guadalajara (voorlopig)! We hebben een “black and white” huisfeest bij vrienden en ook onze DJ- vrienden zijn weer van de partij.

Tot de volgende update, genieten jullie maar van de sneeuw! Ik zou best een dagje sneeuw willen hier, ook al hoor je mij niet klagen over het zwembad in december ;) Heel veel plezier met sinterklaas, en ik spreek jullie de 17e weer!

Besos! Xx

  • 03 December 2010 - 03:07

    Loes:

    Suus spannend op weg naar het volgende avontuuur! ik herken het gevoel van niet weg willen en afscheid moeten nemen!
    Geniet!
    en tot in grun :D XXX

  • 03 December 2010 - 07:00

    Jane:

    Nou, wat geweldig allemaal! Ik kan best inkomen dat je niet echt daar weg wil. De ene feest na de andere. Nou wij missen jou wel, dus ik zal wel blij zijn om een knuf en een kus aan je te geven als je thuis bent weer. Geniet en wij wachten op de volgende reisverslag.
    xoxoxoxooxoxxoxoxooxxoxoxxoxoxo

  • 03 December 2010 - 12:59

    Sim:

    Hey Chick,
    Super dat je nog zo lekker kan rondreizen en feesten... Zou willen dat ik derbij kon zijn! Als je thuis bent gaan we er echt wel een feestje van maken!
    Geniet ervan meis en we zien elkaar snel!
    Knus

  • 04 December 2010 - 14:34

    Carla:

    Hoi lieve Suus,
    Eindelijk klaar met school. Nu kan het echte genieten beginnen. Had je toch nog een ticket bij elkaar gespaard? Heel veel plezier, je hebt het verdient. SMS af en toe maar even.
    Dikke knuffel van mam

  • 05 December 2010 - 19:36

    Merel:

    Hoi Suus
    Het is hier ook af en toe behoorlijk koud hoor...en vandaag bijna alle sneeuw alweer gesmolten...vannacht weer goed vriezen...Hier in zeewolde een hele leuke pakjesavond gehad! Daphne weet het volgens mij niet meer...moet ik nou geloven wat er altijd is verteld of wat ik sinds een tijdje te horen heb gekregen...maar de kids zijn weer verschikkelijk verwend (met veel te veel kado's)maar gezellig was het wel opa en de oma's waren er ook.

    Geniet van je verdiende vakantie..
    ps hoe was het bungee jumpen??

  • 05 December 2010 - 21:04

    Christine :

    Hee lieve Suus! GAAF!:)
    Tot over twee maandjes! Heb een goede tijd daar nog, maar dat moet zo te horen wel goed komen:)
    LIEFS

  • 05 December 2010 - 21:26

    Annemarieke Meelker:

    Suzanne
    wat een lekker vooruitzicht zo kunnen genieten van een mooi land!
    wel verdiend volgens mij als je zo hard gestudeerd hebt!
    goede reis en mooie feestdagen!
    groet ook van Pieter

  • 09 December 2010 - 13:50

    Elke En Marieke Muijs En Doelman:

    Hee suus!! wat heerlijk dat je eindelijk klaar bent met alles :) Nu heerlijk reizen en vooral niets hoeven behalve heel veel moois zien & relaxen!! Geniet er van, kusje

  • 11 December 2010 - 16:17

    Huib Van Der Burg:

    Wauw Susan,

    Wat een leven.....

    Groeten,
    Je overbuurman uit Harderwijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Guadalajara

Mexico!!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

Surfin' USA

05 Januari 2011

Counting down the days.. (AGAIN)

09 December 2010

Belize

02 December 2010

Let the travel begin..

23 November 2010

Counting down the days..
Susanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 124973

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 22 Augustus 2016

We gaan naar Ghana!

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Next stop; Nairobi

18 Augustus 2014 - 02 September 2014

India

11 April 2013 - 09 Juli 2013

Time for Tanzania!

27 April 2012 - 08 Juli 2012

Research in the South-East

21 Juli 2010 - 27 Januari 2011

Mexico!!

Landen bezocht: