Hola! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Hola!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

23 Juli 2010 | Mexico, Mexico-stad

Hola Amigos!

Hier is ‘ie dan, het eerste berichtje uit mexico! Na een verschrikkelijke vlucht in ieder geval wel veilig aangekomen. Het begon allemaal al op Schiphol, waar mijn vlucht al een uur vertraging had. Toen we eenmaal weggingen was dit al anderhalf uur, maar aangezien ik 4 uur in Houston zou hebben, kon dat allemaal prima. Toen we nog ongeveer een uurtje te gaan hadden begon de turbulentie en kregen we de mededeling dat we door noodweer niet in Houston konden landen en dat we niet genoeg benzine hadden om te blijven vliegen. We zijn toen in New Orleans geland om bij te tanken en hebben daar anderhalf uur gewacht. Toen we dus eenmaal in Houston aankwamen was mijn vlucht al weg en moest dit allemaal omgeboekt worden. Gelukkig kon ik nog wel dezelfde dag door naar Mexico-Stad, dus uiteindelijk kwam ik om half 12 aan in deze enorme stad!
Mieke heeft me opgehaald, met Mariana en haar ouders dus om 1 uur konden we eindelijk lekker slapen! Voordeel was dat ik zó moe was dat ik de hele nacht heb geslapen en dus nu geen enorme jetlag heb! :) Het is hier wel warm, maar we hebben een beetje last van la lluvia (de regen). We gaan dit weekend waarschijnlijk naar cuernavaca, hier vlakbij, waar het weer wel heel goed is, dus dan kunnen we nog even bijbruinen!
Vandaag hebben we (na ons quesedilla-ontbijt) een kasteel bezocht in het chapultepec-park in de stad met wat vrienden van Mariana . Ook is daar het monument van los niños héroes, die in 1847 de stad verdedigden tegen de amerikaanse troepen.
Het is straks tijd voor een powernap, want de hele dag al dat spaans om me heen is best wel vermoeiend! Ik snap er natuurlijk nog helemaal niets van, dus “no entiendo” wordt hier vaak gebruikt, maar ik heb het idee dat dat allemaal nog wel goed komt!
Vanavond is het in ieder geval tijd voor mijn eerste cervezas!
Nos vemos!
Liefs, Suus

  • 23 Juli 2010 - 01:41

    Monique:

    Enjoy :D, wanneer begint uni?
    En die eerste cervezas, zal vast gevolgd worden door velen anderen (zeg ik met enorme jaloezie,en verlangen naar betaalbaare biertjes)!

    Have fun, spreek je snel! xx


  • 23 Juli 2010 - 07:39

    Carla:

    Na die vlucht klink het allemaal verder erg gezellig. Heeeeeeel veel plezier daar en we kijken uit naar je volgende belevenissen.
    Liefs
    Mam

  • 23 Juli 2010 - 10:16

    Opa En Oma:

    fijn dat je ons thuis op de hoogte houd met je verhalen. Het is allemaal wel spannend
    liefs van Opa en Oma

  • 24 Juli 2010 - 09:00

    Jane:

    Fijn zo'n reis, maar je hebt het overleefd. Wat een stad,en wat een mensen, he? Nou geniet van alle indrukken, ik blijf je volgen, ben eigenlijk heel erg jaloers.
    liefs Jane

  • 24 Juli 2010 - 15:05

    Marjolein:

    Wat een helse reis zeg. Mooi dat je veilig bent aangekomen. Geniet van je eerste week!

    Xxx

  • 25 Juli 2010 - 08:10

    Sven:

    Lekker zo'n reis:P Denk je lekker naar Mexico te gaan krijg je dit...

    Maar wel heel tof:) Ben wel jaloers op je hoor(A) ben al sites aan het zoeken of je niet ergens een reis naar mexico kan winnen, maar nog niks gevonden;)

    Geniet er van daarzo:) En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeel plezier:)

    Dikke kus

  • 25 Juli 2010 - 19:02

    Sophie Landzaat:

    Ha Susanne,
    Je bent nauwelijks op reis of het wordt al avontuurlijk. Dat gaat wat beloven.Ik ga je reisverslagen volgen.
    Veel plezier en geniet ze.
    Liefs Sophie Landzaat

  • 26 Juli 2010 - 11:50

    Thamara:

    Suzieeeeee!!

    De eerste cervezas, goh dat is goed nieuws! Je reis is dus niet echt helemaal lekker gegaan, maar ik denk dat je daar nu niet eens meer aan denkt nu je in DE stad bent;). Stelt Groningen niks meer voor?:P Kuzieee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mexico!!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

Surfin' USA

05 Januari 2011

Counting down the days.. (AGAIN)

09 December 2010

Belize

02 December 2010

Let the travel begin..

23 November 2010

Counting down the days..
Susanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 124961

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 22 Augustus 2016

We gaan naar Ghana!

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Next stop; Nairobi

18 Augustus 2014 - 02 September 2014

India

11 April 2013 - 09 Juli 2013

Time for Tanzania!

27 April 2012 - 08 Juli 2012

Research in the South-East

21 Juli 2010 - 27 Januari 2011

Mexico!!

Landen bezocht: