Qué Pasa? - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Qué Pasa? - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Qué Pasa?

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

28 September 2010 | Mexico, Mazatlán

Oftewel, what’s happening? Ondanks dat ik dit allemaal typ om jullie op de hoogte te houden, vind ik het ook superleuk om van jullie te horen! Dus, lieve allemaal: kom maar op met die verhalen uit het mooie Groningen, het o-zo-bruisende Harderwijk of jullie andere verblijfsplaatsen! :D
Voor wat mijn update betreft: het is weer even diep graven in het geheugen, maar here we go!

Om te beginnen met de viering van Mexico’s 200e onafhankelijkheidsviering, dit was geweldig! De mensen hier zijn zó trots op hun land en hun vlag. Het was echt een ervaring om met duizenden mensen tegelijk op het grote plein van Guadalajara te staan en te luisteren naar een speech en te kijken naar het vuurwerk (wat, als je Nederland met oud en nieuw gewend bent dan wel weer een beetje tegenvalt.. ;)) In dit filmpje kunnen jullie zien hoe het eraan toeging op dat plein, ik stond hier ergens tussen de menigte!
El Grito (de speech): http://www.youtube.com/watch?v=kuy4xvh4AJk&feature=related
Vuurwerk: http://www.youtube.com/watch?v=Mgl4CYkBYkI&feature=related

Er was enorm geïnvesteerd in versiering, concerten, grote beeldschermen, vuurwerk en veiligheid. Alles was afgezet, bij alle ingangen naar het plein stond beveiliging en alle tassen werden nagekeken en iedereen gefouilleerd. Ondanks waarschuwingen heb ik ook geen rare dingen gezien, hooguit een paar dronken Mexicanen die een beetje de weg kwijt waren, maar absoluut niets vergeleken bij Koninginnedag in Nederland! Tijdens de speech roept iedereen VIVA! Voor het vaderland, voor een vrij Mexico, voor de onafhankelijkheid, Viva! Voor een impressie van Mexico-Stad, waar de president de speech gaf: http://www.youtube.com/watch?v=jRqUehUlwwE&feature=related (vanaf minuut 2.50) Na het hele gebeuren zijn we nog naar een salsa-bar geweest en later een huisfeest van een Mexicaanse studiegenoot. (in een enorme villa, in een privébuurt)

De volgende ochtend was het tijd voor onze welverdiende strandvakantie. We zijn rond 11 uur vertrokken richting Mazatlán, met de auto van Marie Elena, een Mexicaans vriendinnetje. In totaal met 5; Marie Elena, Mercedes, Andy, Becky en ik. Het was ongeveer 5 uur rijden en eenmaal aangekomen hebben we een appartement gezocht, aan het strand! Het weer was super en de cocktails geweldig! Donderdagavond hebben we doorgebracht op het strand en later in het appartement. Helaas was het water net zo warm als de lucht en hebben we vrijdagochtend besloten om de dag door te brengen bij een hotel met ijskoud zwembad. Andere mensen die we kenden uit Guadalajara waren daar ook en voor 200 pesos (15 euro) konden we een ober omkopen, die ons dat de hele dag zou voorzien van drankjes, eten en ligstoelen. Ge-wel-dig!

’s Avonds het nachtleven in de stad meegemaakt, met de tips van mijn huisgenootjes, die allebei uit Mazatlán komen. Ze hebben er een enorm wit kasteel aan het strand (Fiesta land) waar 3 discotheken in zitten en er zijn ontelbare barretjes en discotheken aan het strand, waar je de zee kan zien vanaf de bar. De volgende dag was Marie Elena’s verjaardag, dus we hebben de dag doorgebracht in een strandtent, aan het strand en ’s avonds uit eten. Na drie volle dagen strand en een mooi bruin kleurtje was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Terug over de tolwegen (want de gewone wegen zijn levensgevaarlijk) en zondagavond teruggekomen in Guadalajara. Zeker een geslaagd weekend!

Na een drukke schoolweek, het is namelijk alweer bijna tijd voor partials, gaf Mercedes, mijn vriendinnetje uit Zwitserland vrijdagavond een huisfeest in “casa de los 12” ; het huis waar ze met 12 exchange studenten wonen. Ze hebben hier genoeg plek voor iedereen die op kwam dagen (wat minstens 60 mensen waren) en na paar uur daar was het tijd om te verplaatsen naar één van de grootste feesten dit semester: de “dress to kill” party. Hier zijn we met alle mensen heen geweest en het was een mooi feestje! Het werd gegeven in een van de meest luxe clubs hier in Guadalajara en dit was dus weer een avond met een ober! ;) Die avond heb bij mercedes geslapen, omdat het de volgende dag haar verjaardag was. Na een skype-sessie met het thuisfront (nog een keer gefeliciteerd Danny!!) zijn we naar een openluchtconcert geweest, wat op de grootste rotonde in de stad was. Alles was hiervoor afgezet en we zaten dus middenop de drukste straat van Guadalajara te luisteren naar de muziek. Na enorm veel mexicaanse bands kwam zelf Marc Anthony nog even langs. Toen het ’s avonds begon te regenen zijn we nog naar de film geweest en zondag was het helaas weer tijd voor de studie. Donderdag heb ik namelijk alweer tentamen, en volgende week de rest. Wat is het toch fijn om student te zijn! ;)

Gelukkig heb ik wel wat om naar uit te kijken; de vakantie die vorige maand zou zijn is verplaatst naar 8 oktober. Vanaf dan gaan we dus 10 dagen rondreizen en aan de foto’s van vorig jaar te zien wordt dit een vakantie om nooit meer te vergeten! Jammer genoeg heeft die week geen vakantiedagen, maar aangezien ik tot nu toe nog geen school heb gemist kan dit wel. (uiteindelijk mis ik alsnog maar 3 dagen les) Voor zover weer dit verhaal, ik zal ook nog maar wat foto’s uploaden voor jullie!

Besos!

  • 29 September 2010 - 05:43

    Eva:

    Hee Suuske! Hihi doe jij ook nog andere dingen dan vakantietjes? Of is de rest gewoon niet zo noemenswaardig.. Hoe gaat het met je spaans? Zullen we binnenkort skypen, ik heb internet:)
    Kusjeeee

  • 29 September 2010 - 07:53

    Jane:

    nou, we hoeven niet te vragen of jij het naar je zin hebt. Zo te zien, kom je nooit meer terug naar die stille, saaie Nederland.
    Leuk dat je zo geniet! Hier is, vergeleken met Mexico, alles erg stil buiten de politiek om. Wij missen je wel! Een dikke kus en knuf van mij.

  • 29 September 2010 - 09:52

    Sophie:

    Hej suus,

    Klinkt weer allemaal geweldig! Hier is de herfst toch echt al een beetje begonnen, met veel regen en kou! Echt chill dat je van die tripjes naar het strand kan maken!

    Geen last van de aardbeving gehad?

    Liefs!

  • 29 September 2010 - 09:58

    Paulette:

    suus, je strandvakantie klinkt écht heerlijk! Sowieso bijna alles wat je tot nu toe hebt meegemaakt was geloof ik geweldig ;) Wees blij dat het heerlijk weer is, hier regent het en lijkt het alsof het al winter is!

    Wanneer kunnen we je eerste blog in het spaans verwachten? :)
    Kus!

  • 29 September 2010 - 10:24

    Yenca:

    Mijn brief is al onderweg Suus ;). Maar ik maak hier gewoon nix mee :p. Ik heb nog steeds geen baan, geen stage en geen kamer. Maar nog wel steeds gelukkig hoor :p. Jouw verhalen zijn gewoon veel interessanter, dat zie je zo. vakantie, vakantie, vakantie, feestje, gestoord feestje, Mexico gaat los, enz.

  • 29 September 2010 - 16:01

    Carla:

    Hoi Suus, wat een geweldige foto's. Had jij die bom laten ontploffen in de slaapkamer? Ziet er trouwens goed uit in Mazatlan. Daar moeten wij ook maar eens een kijkje nemen. Ik kan bijna niet wachten tot we naar je toe komen. Mis je. Tot snel!
    Heeeeeeeeeeele dikke knuf van mam

  • 29 September 2010 - 20:06

    Merel:

    He Susie

    Als ik dit allemaal lees denk ik die komt echt niet meer terug naar het koude (vandaag toch nog zonnige) kikkerlandje...Je maakt wat mee zeg...Wat ik me nu nog af vraag...heb je uiteindelijk je visum voor elkaar gekregen??
    Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje en missen we je best wel hoor! Misschien kan ik proberen in een koffer te gaan...die kant op??(moet het wel een heeele grote koffer zijn, ..haha)
    Knuf en kus vanuit donker Zeewolde

  • 30 September 2010 - 17:46

    Elke:

    Suus!! ontzettend leuk om je verhalen te lezen (ook al duurt het soms even (A) ). Fijn dat je over een weekje toch nog die trip kan doen!! We moeten binnenkort echt even een skype sessie plannen!! Heel veel liefs xx

  • 02 Oktober 2010 - 11:13

    Renske:

    Lieve Suus, hehe, ik heb je eindelijk gevonden!!! hahahaha, ik heb niet veel tijd nu om je verslagen te lezen maar ik ga het zeker nog een keertje uitgebreid doen en snel even je foto's bekijken via de link die ik hier nu onder zie staan!! Meis! Geniet daar, volgens mij heb je het echt heel erg leuk!! Denk aan je meis! Dikke knuffel, Rens

  • 03 Oktober 2010 - 13:33

    Thamara:

    Wauwiee meid! Helemaal top! Succes met je tentamens van de week, zal je weer zo hoog scoren?:PXX

  • 04 Oktober 2010 - 11:46

    Sophie Landzaat:

    Lieve Suzanne,
    Wat een zwaar studentenleven heb jij daar.
    Al die feesten waar je je voor op moet tutten.
    Al dat zand tussen je tanden en tenen op het strand.
    Al die vrienden die je moet bezig houden.
    Steeds maar tassen en koffers pakken omdat je weer even moet reizen.
    Al met al gun ik het je van harte en geniet ze van alles.
    Hier in Putten gaat alles z'n gangetje. Ben vandaag oppasoma van Dyléne. In januari worden we weer opa en oma. Geweldig!
    Lieve groet van Sophie Landzaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mazatlán

Mexico!!

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

Surfin' USA

05 Januari 2011

Counting down the days.. (AGAIN)

09 December 2010

Belize

02 December 2010

Let the travel begin..

23 November 2010

Counting down the days..
Susanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 124931

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 22 Augustus 2016

We gaan naar Ghana!

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Next stop; Nairobi

18 Augustus 2014 - 02 September 2014

India

11 April 2013 - 09 Juli 2013

Time for Tanzania!

27 April 2012 - 08 Juli 2012

Research in the South-East

21 Juli 2010 - 27 Januari 2011

Mexico!!

Landen bezocht: