Tijd om te typen! - Reisverslag uit Mtwara, Tanzania van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Tijd om te typen! - Reisverslag uit Mtwara, Tanzania van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Tijd om te typen!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 Mei 2013 | Tanzania, Mtwara

Hoi!

Met nog een maand te gaan tot de deadline voor de scriptie begint de stress een beetje toe te slaan. Met bergen aan informatie, visitekaartjes, rapporten en foto's is het nu zaak om alles in een samenhangend verhaal te plakken. En dat is nog best lastig!

Femke en Rob zijn inmiddels allebei vertrokken (hoe is het in NL, jongens?) en hier in Mtwara is de verleiding tot uitstapjes gelukkig klein; dus is het typen geblazen! Woord voor woord komen we een stukje dichter bij de finish!

Hier in Mtwara zitten wel alle goede instanties die ik nog nodig had voor de ontbrekende info (al laten sommige afspraken nog even op zich wachten). Zo ben ik afgelopen week in een fabriek geweest waar ze cashews verwerken (en waar zo'n 2000 mensen werken, voornamelijk vrouwen, voor 1,50 per dag). De rondleiding door de fabriek was fantastisch! Natuurlijk aan het eind een kilo cashews gescoord, zo uit de fabriek, en die zijn nog lekkerder dan die van de Albert Heijn! Ook hebben ze hier een onderzoeksinstituut, Naliendele, zo'n 8 km buiten Mtwara, waar ik maandag weer heen ga. (een fantastisch ritje achterop de motor, met prachtig uitzicht over de omgeving). Via de mensen daar hoop ik weer bij een cooperatie binnen te komen die daar even verderop zit.

Verder vond ik gisteren via een NGO een groep vrouwen hier in Mtwara, die al 5 jaar lang in hetzelfde stalletje cashews verkopen en ook aangesloten zijn bij een cooperatie, dus ik hoop ze aankomende week te kunnen interviewen. Mijn buurman hier in Mtwara kan dan mee om te vertalen, want hie rin het zuiden is het niveau engels toch echt een stukje minder. Ook alle officiele documenten die ik krijg zijn in het Swahili, dus google translate is mijn beste vriend!

In de late uurtjes heb ik ook weer wat filmpjes voor jullie geknutseld:
week 3,4,5 (o.a. Zanzibar):

en de film van onze prachtige safari:

Foto's moeten denk ik maar wachten tot ik thuis ben, want met een selectie van al ruim 2000 prachtplaatjes weet ik niet meer waar ik moet beginnen met uitzoeken! (en, typen gaat voor!) Hoop dat jullie voorlopig dus even vooruit kunnen met dit beeldmateriaal!!