Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Inmiddels zit de reis er alweer bijna op; maar wil ik toch nog wat highlights met jullie delen. Naast de Taj mahal zijn dat o.a. een motorrit door de bergen van Pushkar, olifanten beschilderen, mijn eerste tuktuk-rijles, een kamelentocht, en heerlijke uitzichten uit de trein.

Mijn reis begon in Delhi, vanwaar ik met de trein naar Agra zou reizen. Om 05.30 netjes present; ging de trein niet. Of het nou oplichting was of niet; ik moest een andere trein hebben, wat ze me ook bij het toeristenloket vertelden. Enige probleem was dat het hier vakantie is en de trein voor 4 dagen volgeboekt was. Na alle opties (bus, auto, taxi, tuktuk) heb ik uiteindelijk 8 uur in een bus gehobbeld (ipv 2 uur trein) maar ik was er! Agra is de stad van de taj mahal, en die heb ik dezelfde dag nog bij zonsondergang kunnen bewonderen. Mijn verwachtingen waren hoog; maar die zijn zelfs nog overtroffen. De volgende dag met zonsopgang was bij kans nog mooier en daarna heb ik met Dinesh (tuktukdriver) de rest van de sights bezocht (Agra fort, baby taj mahal, etc.)

Na Agra was het tijd voor Jaipur, dit keer wel met de trein. Fantastische service (gratis fles water en een snackje onderweg) en helemaal op tijd! Op het station al een tuktuk driver gevonden voor twee dagen (Ishak op dag 1 en zijn broertje Israr op dag 2). De eerste dag was Jaipur tower; met een fantastisch uitzicht over the 'pink city', het waterpaleis en sunset vanaf de monkey temple. Hier heb ik een aap mijn zakje pinda's laten stelen, maar de rest van de apen wel gevoerd. Ook hier een waanzinnig mooi uitzicht!

De tweede dag ben ik eerst naar de lokale goeroe geweest voor een reading. Hierna heb ik het fort op de berg bezocht, met een hele mooie spiegelruimte en mooie tuinen. Natuurlijk kon ik het niet laten om een middagje olifanten te knuffelen, wat kon bij 'elefantastic'. Je kon ze daar ook beschilderen; foto's komen later! 'S avonds heb ik reistips uitgewisseld met drie Schotse jongens in het hotel (ik dacht dat indiaas-engels lastig te verstaan was, maar zij kunnen er ook was van!) en was het tijd voor bed.

Vanaf Jaipur ben ik via Ajmer doorgereisd naar Puskar, een heilig meer, omringd door tempels. Een hele fijne plek om te zijn na een lange reis! Voor het eerst had ik echt de backpackers-vibe, met banana pancakes als ontbijt en rasta-muziekjes op het dakterras. Ik heb hier dan ook weinig uitgevoerd en voornamelijk gerelaxed! Wel was de motortocht door de bergen naar een waterval heel gaaf, net als mijn kamelentocht door de 'woestijn' (door de regen is het geen woestijn te noemen; en kamelentochten zien er comfortabeler uit dan ze eigenlijk zijn ;)). De treinreis naar delhi verliep ook voorspoedig, met een compleet diner!

De laatste dag heb ik nog in Delhi doorgebracht en heb ik de spice market bezocht (ze zeggen: an assault on the senses; dat is helemaal waar), connaught place, the red fort en mijn persoonlijke favoriet; de lotus tempel. Deze tempel is open voor alle religies en vond ik heel bijzonder! Toen ik uit de metro kwam bij central park, was er een festival (raag rang) aan de gang was met lokale muziek op een groot podium. Ik heb ben dus natuurlijk midden tussen de mensen op de grond gaan zitten voor dit grote spektakel!

Ze zeggen van India; you either love it or you hate it. Mijn gevoel van India is juist heel dubbel; maar wel een soort haat-liefde verhouding. Wanneer je aankomt op een treinstation en je belaagd wordt door zo'n dertig man is het verschrikkelijk, net als dat de viezigheid, de stank en de drukte me af en toe even teveel worden. Toch is dat het waard als je met de lokale mensen spreekt, die bijna allemaal even oprecht en lief zijn. Zo zat ik in Jaipur thuis bij mijn tuktuk-driver en heeft zijn moeder een heerlijke maaltijd (speciaal voor mij niet te spicy) gemaakt. Ik smelt ook van alle kindjes en heb een hele voorraad stuiterballen uitgedeeld! Ook de natuur is erg mooi en vind ik alle rituelen rondom karma en goed geluk erg interessant. Overal proberen mensen je dingen uit te leggen over hun cultuur waar ze erg trots op zijn; er is nu bijvoorbeeld een Ganesha-festival en iedereen vraagt je dan of je wel weet hoe dat allemaal zit.

Zelfs terug in Delhi wist ik hoe dingen gaan; wat een tuktukritje moet kosten, waar je de beste masala dosa haalt en hoe de metro hier werkt (het enige voordeel aan vrouw zijn hier is een eigen coupé voorin). Bijna een expert dus, maar ik heb hier nog lang niet genoeg gezien!

De afgelopen week was heel bijzonder. Ik heb veel geleerd over het land, maar ook over mezelf. De goeroe die ik in Jaipur bezocht bijvoorbeeld, was een oud gerimpeld mannetje met veel wijze woorden. Dit was altijd iets waar ik niet in geloofde, maar hij kon me dingen over mezelf vertellen die niemand anders kan weten. Ook handlezen heeft me wat interessante inzichten gegeven (al vind ik dat minder geloofwaardig). Tipje van de sluier; ik krijg 3 kinderen ;)

Nu ben ik in Dubai, waar ik nog een dagje kan rondkijken en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan!

Tot snel dus!

Liefs,

Suus


  • 02 September 2014 - 09:36

    Sophie Landzaat:

    Lieve Susanne,

    Wat beleef jij veel.
    Heel mooi om te lezen.
    Goede reis terug.

    Liefs Sophie

  • 02 September 2014 - 10:13

    Carla:

    Hoi Suus,
    Wat heb je weer veel gedaan en beleefd.
    Je bent toch echt een wereldburger.
    Ik kan niet wachten op je live verhalen en de foto's.
    Tot straks op Schiphol.
    XX mam

  • 02 September 2014 - 12:27

    Sophie Gray:

    Wat een ervaringen weer en dat in een week! Als ik ook weer terug ben, ben ik erg benieuwd naar je verhalen!

    Goede vlucht alvast!

    Xx

  • 02 September 2014 - 18:08

    Merel:

    Lieve Suus
    Moeten echt afspreken, desnoods met etentje of wat dan ook!! Wil echt je verhalen horen!!
    Hoop dat je terugrit/vlucht goed is gegaan.
    Ik geniet van je verhalen, vind het nog steeds fantastisch om ze te lezen. Je doet dingen waar menigeen van droomt...je bent een ..wereldwijf!!! Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

India

Delhi, Coimbatore en Dubai

Recente Reisverslagen:

02 September 2014

Time flies when you're having fun!

25 Augustus 2014

Coimbatore

20 Augustus 2014

Drukte in Delhi
Susanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 124932

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 22 Augustus 2016

We gaan naar Ghana!

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Next stop; Nairobi

18 Augustus 2014 - 02 September 2014

India

11 April 2013 - 09 Juli 2013

Time for Tanzania!

27 April 2012 - 08 Juli 2012

Research in the South-East

21 Juli 2010 - 27 Januari 2011

Mexico!!

Landen bezocht: