Geland in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu Geland in Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Susanne Roelofsen - WaarBenJij.nu

Geland in Ghana

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 Oktober 2016 | Ghana, Accra



Nou ik ben er hoor, veilig aangekomen in Accra; de stad waar ik de komende 2 jaar ga doorbrengen! Slechts 6 uur en 15 minuten vliegen (zo ver is Ghana eigenlijk niet..), wat goed was voor een powernapje, 3 films en wat gin-tonics. Alom feest dus!

Even terug; op 5 september ben ik namelijk al begonnen met werken voor MDF West Africa. Zij hebben me aangenomen met een subsidie van Buitenlandse Zaken, en mijn functie (als Agribusiness Incubator Coordinator) valt onder het Young Expert Programma. De eerste drie weken bestonden uit training, met een groep van 29 jonge mensen die over de hele wereld gaan werken. In drie weken dus veel nieuwe leuke mensen leren kennen (waaronder dominic, één van mijn collega's hier) en heel veel geleerd!

De weekenden tussendoor waren om in te pakken en afscheid te nemen, maar heb helaas niet iedereen meer kunnen zien! Afgelopen week had ik 5 dagen 'relocation leave', oftewel vrij om te verhuizen, en 't was me nog een hele klus om mijn huis gisteren leeg op te leveren. Vannacht heb ik geslapen bij Niels en Lois in Den Haag (dank lieverds!) en die hebben me vandaag naar Schiphol gebracht. Daar waren ook Mieke, Monique, Terra en Caroline als heus afscheidscomite!

Ik zal niet beweren dat het makkelijk was om weg te gaan, want jeetje wat ga ik lieve mensen achterlaten, maar het voelt enorm goed om deze stap nu te maken. Vooral nu ik hier ben heb ik er MEGA veel zin in! Ik heb sinds dat ik het vliegtuig ben uitgestapt al een grijns op mijn hoofd door het warme weer, de blije mensen, het gedoe met teveel koffers in een kleine auto, de geluiden, de geuren en de muziek op straat. Het gaat hier helemaal goedkomen!

Ik zit hier nu in een hotel, met mijn nieuwe maat James de receptionist. We hebben Ghanees voetbal al uitvoerig besproken, hij heeft Afrikaanse hitjes op zijn telefoon heeft en Ghanese biertjes in de koelkast! New best friend forever dus ;) Morgen ga ik hier maar eens op verkenningstocht; want dit hotel zit vlakbij mijn kantoor en vlakbij wat hopelijk mijn nieuwe huis gaat worden. Maandag, ook gelijk mijn eerste echte werkdag, ga ik daar kijken en ik hoop jullie snel foto's van mijn nieuwe casa te kunnen laten zien!

Dat voor nu; later meer!

Liefs,

Suus


  • 02 Oktober 2016 - 07:55

    Lydia:

    Ik zie het zo voor me! Doe eens een linkje naar een hitje van nu want ik heb nog de Lumbabrothers in mijn hoofd...kent vast niemand meer daar...'o ye kho kwantium me se ooohhh...' ik schrijf het vast verkeerd maar vraag maar eens een vijftiger wat dat betekent...liefs!

  • 02 Oktober 2016 - 08:11

    Philine :

    Hi Suus! Leuk om zo vroeg al eerst bericht te lezen!
    Het is idd korter dan verwacht! Geniet van je nu nog vrije zondag en hopelijk is je nieuwe huisje klaar! Ben benieuwd! X philly

  • 02 Oktober 2016 - 10:06

    Sophie:

    Fijn suus dat je er zoveel zin in hebt en je al meteen een beetje thuis voelt!

  • 02 Oktober 2016 - 14:35

    Merel:

    Wat fijn dat er toch een afscheidscomite was...blij dat je goed geland bent en weet zeker dat jij een hele bijzondere tijd weer zal hebben aldaar. Waarschijnlijk ook weer 1001 dingen zal mee maken...en kijk uit naar je verhalen want die vind ik echt heerlijk om te lezen. Vanuit nu een regenachtig Zeewolde een dikke kus en knuffel!!

  • 03 Oktober 2016 - 00:07

    Carla:

    Hoi Suus, ondanks dat wij je niet op Schiphol konden uitzwaaien, hebben we natuurlijk veel aan je gedacht. Hopelijk is je huisje snel klaar en wordt het echt thuis. Een hele mooie tijd en veel succes met je werk. Dikke knuffels. Mam

  • 04 Oktober 2016 - 07:44

    Loes:

    Hoi Suus,
    Wat leuk je schrijven weer te lezen. Wat heb je er zin in, het straalt er vanaf. Ik wens je een hele fijne tijd daar.

  • 06 Oktober 2016 - 12:00

    Letty:

    Lieve Suus,

    Wat een enthousiasme en een energie heb jij toch. Super hoe blij je in het leven staat en kan genieten van alle dingen om je heen :)
    Fijn dat alles zo goed verlopen is en ja, ga je je thuis voelen in je nieuwe plek de komende twee jaar.
    Ga er van genieten en schrijf er weer mooie verhalen over zodat wij het gevoel hebben samen met jou daar te zijn. Je doet prachtig werk daar!
    Liefs van Koos en Letty

  • 10 Oktober 2016 - 16:53

    Suus:

    Ha allemaal! Dank voor jullie lieve berichtjes!

    @Lydia, ik heb hier al meerdere oudere mensen aangesproken, maar niemand kent het, haha! Ze kennen wel de lumba brothers; je moet even zoeken op Daddy Lumba (blijkbaar is hij solo verder gegaan; en hij is te vinden op spotify!) Verder is het hier veel muziek uit Nigeria. Uit Ghana ken ik so far Kojo Antwi, Ofori Amponsah, en Kaakyire Kwame Appiah; heel anders dan 25jr geleden, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

We gaan naar Ghana!

Werken in Ghana

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2018

The two year mark!

20 Augustus 2017

Hup, naar Holland

26 April 2017

Mooie trips en Malaria

03 Februari 2017

No Wahala (no worries)

14 Januari 2017

Een Olifantastische Kerst!
Susanne

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 124913

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2016 - 22 Augustus 2016

We gaan naar Ghana!

06 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Next stop; Nairobi

18 Augustus 2014 - 02 September 2014

India

11 April 2013 - 09 Juli 2013

Time for Tanzania!

27 April 2012 - 08 Juli 2012

Research in the South-East

21 Juli 2010 - 27 Januari 2011

Mexico!!

Landen bezocht: